Spójrzmy prawdzie w oczy … Uzyskiwanie kontroli nad swoim zdrowiem i kondycją czasami może być trudne.

Poznaj nasze strategie i naucz się jak:

  • Wybierać najlepszy sposób jedzenia dla swoich celów i preferencji.
    Wybierać najlepszy sposób jedzenia dla swoich celów i preferencji.
  • Trzymać się wybranej strategii jedzenia, nawet gdy sprawy stają się trudne.
    Trzymać się wybranej strategii jedzenia, nawet gdy sprawy stają się trudne.
  • Zorganizować swój program ćwiczeń, aby uzyskać najlepsze wyniki.
    Zorganizować swój program ćwiczeń, aby uzyskać najlepsze wyniki.
  • Zachować spójność, nawet jeśli jesteś zajęta/y, chora/y lub niezmotywowana/y.
    Zachować spójność, nawet jeśli jesteś zajęta/y, chora/y lub niezmotywowana/y.
  • Nauczyć się zarządzania snem i stresem.
    Nauczyć się zarządzania snem i stresem.
  • Wiedzieć więcej i rozumieć dzięki najnowszym badaniom i światowym trendom.
    Wiedzieć więcej i rozumieć dzięki najnowszym badaniom i światowym trendom.

Chcesz osiągnąć najlepszą formę swojego życia i w niej pozostać?


zobacz jakie to proste

wybierz obie lub jedną z opcji

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

  • Wszystkie grupy produktów, niezależnie czy są pochodzenia zwierzęcego, czy roślinnego mają w swojej zawartości wszystkie makroskładniki do których należą białko, węglowodany i tłuszcze. Jak to możliwe, żeby mięso miało węglowodany, a owoce tłuszcze?  A jednak? W mięsie znajduje się glikogen, który tak jak w roślinach skrobia pełni funkcję energetyczną i należy do węglowodanów złożonych. A

  • Współczesna dieta dla osób, które chcą zrzucić wagę opiera się głównie na kalkulacji ile dany produkt ma Kalorii i czy nie przekracza dziennego zapotrzebowania na energię danej osoby. Istnieje kilka powodów, które udowadniają, że liczenie „Kalorii spożytych i spalonych”, czyli bilansu energetycznego posiada poważne wady. Chcesz wiedzieć dlaczego tak jest? Zapraszamy do cyklu artykułów CZY

  • Dowiedz się dlaczego liczenie Kalorii jest nieprecyzyjne. W 1896 r. Wilbur O. Atwater, twórca kalorii spożywczych, pobrał próbki produktów spożywczych zebranych na Światowych Targach Żywności i obliczył wartość kaloryczną każdego produktu za pomocą kalorymetrii bombowej. Kaloria to miara energii uzyskanej przez spalanie (czyli utlenianie) danego związku chemicznego. Zmierzona w ten sposób energia nazywana jest energią brutto.

  • Dowiedz się dlaczego liczenie Kalorii jest nieprecyzyjne. Ogólnie przyjęte średnie dla makroskładników: 4 kcal na gram białka, 9 kcal na gram tłuszczu oraz 4 kcal na gram węglowodanów mają odzwierciedlać ilość energii, którą przyswajamy z jedzenia. Podane wartości są niższe lub wyższe niż te które występują w zjadanym przez nas pożywieniu, wynika to z uśrednionych

  • Dowiedz się dlaczego liczenie Kalorii jest nieprecyzyjne. Wielkim odkryciem gatunku ludzkiego było gotowanie i pieczenie, które na przestrzeni wieków spowodowały zmiany w naszej fizjologii, anatomii, psychologii i ekologii. Jedną z  poprzez skrócenie długości jelita. Taka specjalizacja w związku z rozwojem naszego mózgu pozwoliła przyswajać więcej energii (szczególnie dla pracy mózgu!), zaoszczędzić czas potrzebny na zdobywanie

  • Dowiedz się dlaczego liczenie Kalorii jest nieprecyzyjne. Ludzki układ pokarmowy jest zasiedlony w większości dwiema grupami bakterii: Firmicutes i Bacteroidetes. W mniejszym stopniu występują także Acinteobacteria, Fusobacteria i Cyanobacteria jako część flory mikrobiologicznej układu pokarmowego. ZAPRASZAMY NA KOLEJNĄ CZĘŚĆ JUŻ WKRÓTCE! Podaj dalej! Spodobał Ci się wpis? – udostępnij go na swoim facebooku lub instagramie. A co Ty o tym sądzisz?

  • W ZWIĄZKU Z TYM JEST INNA PRZYSWAJALNOŚĆ ENERGII I SKŁADNIKÓW ODŻYWCZYCH. Dowiedz się dlaczego liczenie Kalorii jest nieprecyzyjne. W zestawieniu z żywnością przemysłową warzywa i owoce ekologiczne zawierają średnio znacznie więcej suchej masy, składników bioaktywnych, błonnika, wartościowego białka, minerałów i witamin. Natomiast mięso ekologiczne ma wyższą całkowitą zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz wartościowego białka, ekologiczne

  • A TYM SAMYM LICZONE KALORIE Dowiedz się dlaczego liczenie Kalorii jest nieprecyzyjne. Badania pokazują, że ludzie przeszacowują zalecane porcje przynajmniej o dwie trzecie. W związku z tym osoby, które przeliczają kcal mogą spożywać ich o wiele więcej. Wielkość porcji zależy od indywidualnych potrzeb. Jednak można zmierzyć wymaganą ilość jedzenia nie tylko „na oko” lub za pomocą

  • Jeżeli kiedykolwiek korzystałaś/eś z diety to proporcje makroskładników zawsze są brane pod uwagę. Głównym celem jest wyliczenie zysku energetycznego, jaki możemy mieć z białka, węglowodanów i tłuszczy. Często pomijana jest natomiast inna wartość, niezwykle istotna tych składników, a mianowice funkcję jaką pełnią w naszym organizmie i jakie muszą być spełnione warunki, aby mieć z ich

  • Białka pełnią głównie funkcję strukturalną i funkcjonalną, reszta niewykorzystana ilość białka bierze udział w procesach energetycznych  lub zostaje wydalona. Niestety białko jest niezwykle słabym paliwem energetycznym, możemy z niego uzyskać trzykrotnie mniej efektywnej energii niż z węglowodanów i dziewięciokrotnie mniej niż z tłuszczów. Jeżeli organizm nie otrzyma odpowiedniej ilości kalorii w stosunku do spożytego białka,

  • „To też przeminie” Legenda „O pierścieniu” Serdecznie zapraszam do treningu ciała, duszy i umysłu. W kolejnych odcinkach przedstawię korzyści i możliwości zmiany nawyków w sobie. Dodatkowym zyskiem będzie wzmocnienie układu odpornościowego. Ważne jest to, żeby nie traktować poniższej listy rzeczy, jako czegoś co musisz zrobić. Zamiast tego, pomyśl o tych strategiach jako o pomysłach na

  • Spróbuj  zrobić 4 poniższe zadania. Ich znaczenie będzie omawiane w czterech kolejnych częściach w odstępie czasowym. Istotne jest, aby każdemu z nich poświecić na samym początku trochę czasu, tak by w rezultacie wprowadzić je w swoje życie. Spróbuj, a zmieni się Twój świat, bo inaczej na niego spojrzysz. 1. Zrób listę swoich priorytetów Weź kartkę

  • 2. Czujesz przytłoczenie? Zatrzymaj się. Usiądź i napij się herbaty. Trudno się zatrzymać bez wywoływania presji na siebie samą/ego. Teraz jest na to czas. Dlatego spróbuj na początku po prostu usiąść i obserwować coś co przyciągnie Twoja uwagę (może to być cokolwiek: kwiat, zwierzak, inny człowiek, pokój, ulica itp.). Na początku pomoże Ci kubek herbaty,