Plan działania 1

PLAN 1: DLA POPRAWIENIA TRAWIENIA

Plan ”dla poprawienia trawienia” jest skierowany do osób, które jedzą w tradycyjny polski sposób: dużo mięsa, najczęściej ziemniaki, chleb w postaci kanapek z wędliną i/lub serem, warzywa: najczęściej pomidory i ogórki, używają rafinowanej żywności takiej jak: cukier, mąka, skrobie; gotowych produktów mrożonych, w słoikach lub puszkach itp. Talerze dietetyczne uporządkują wielkość i proporcje makroskładników przy zachowaniu dotychczasowego sposobu łączenia w jednym posiłku: białek, węglowodanów (skrobia), tłuszczy oraz wprowadzą więcej warzyw dla lepszego trawienia.

WSKAZANE TALERZE:

  1. Śniadanie – talerz „obiad” lub głęboki lub miseczka
  2. Obiad – talerz „obiad” lub głęboki
  3. Kolacja – talerz „obiad” lub głęboki
  4. Przekąski – miseczka lub głęboki

Talerz płytki „Obiad”

Talerz głęboki

Miseczka

PODKŁADKA POD TALERZE

Podkładka pod talerze to niezbędna pomoc, porządkuje grupy pokarmów oraz na odwrocie uczy mierzyć jedzenie według „własnej miary”.