Instrukcje – własne zdjęcie

– WRÓĆ DO INSTRUKCJI

Monitorowanie można prowadzić na różne sposoby. Robienie zdjęć jest jednym z nich i jest szczególnie pomocne gdy chcesz stracić wagę lub wyrzeźbić sylwetkę, ale nie tylko. Dowiedz się dlaczego warto się monitorować tą metodą.

JAK CZĘSTO ROBIĆ SOBIE ZDJĘCIE?więcej

Wybierz częstotliwość, która najlepiej Ci pasuje:

  1. przed ROZPOCZĘCIEM programu i na ZAKOŃCZENIE programu, czyli po około 6 miesiącach. W całym programie dwa zdjęcia.
  2. przed ROZPOCZĘCIEM programu i na ZAKOŃCZENIE programu oraz w TRAKCIE programu: co miesiąc, czyli po skończeniu dwóch kolejnych po sobie zadań: 1 i 2; 3 i 4; 5 i 6. W jednym Poziomie będą to cztery zdjęcia, w całym programie osiem.
    lub:
  3. przed ROZPOCZĘCIEM programu i na ZAKOŃCZENIE programu oraz w TRAKCIE programu: co 3 miesiące, czyli po skończeniu każdego Poziomu. W jednym Poziomie dwa zdjęcia, w całym programie cztery.

GDZIE I JAK PRZECHOWYWAĆ ZDJĘCIA?więcej

Zrób na pulpicie swojego komputera FOLDER „Zdjęcia Jak Jesz” w zależności od wybranej częstotliwości robienia zdjęć zamieść:

  1. podfolder PRZED I PO, gdzie zamieścisz swoje zdjęcia z początku i końca programu (po około 6 miesiącach).
  2. podfolder PRZED I PO oraz dwa podfoldery POSTĘPÓW Z POZIOMÓW 1 i 2.

JAK ROBIĆ SOBIE ZDJĘCIA?więcej

Gdy zdecydujesz się dodatkowo na ten sposób monitorowania swojej sylwetki zrób to w zgodzie ze sobą. Zdjęcia wykonuj w kostiumie kąpielowym lub bieliźnie. Możesz kogoś poprosić lub zrobić samodzielnie stojąc przed lustrem. Najlepiej wykonaj zdjęcie od przodu i z boku.

CO DAJE MONITOROWANIE POPRZEZ ROBIENIE SOBIE ZDJĘĆ?więcej

  1. DZIAŁANIE. Monitorując swoje postępy motywujesz się do działania.
  2. PODRÓŻ PRZEZ ZMIANĘ. Monitorowanie poprzez robienie zdjęć uznaj jako podróż przez zmianę. Niech wynik końcowy będzie na drugim miejscu. Zdjęcia z postępów oraz zdjęcia „przed i po” wymagają rozróżnienia. Zdjęcia „przed i po” dotyczą porównania. Początek tam i koniec tutaj. Zdjęcia z postępów są realistyczną podróżą zmiany stylu życia, ponieważ często robisz zdjęcia. Zmiana następuje powoli, a zdjęcia z postępów dokumentują to i chociaż zmiana może nie być spektakularna z miesiąca na miesiąc, w perspektywie długoterminowej (około pół roku) może wyglądać oszałamiająco. Zdjęcia z postępów mogą posłużyć jako przypomnienie, że zmiana i zdrowie nie zawsze są linią prostą, a to, co dzieje się po drodze, jest równie ważne, jak „po”.
  3. OBSERWACJE RÓŻNEJ PRZEMIANY. Pamiętaj, że nie wszystkie zmiany dotyczą utraty wagi lub przyrostu mięśni, chociaż jest to pewnie najbardziej pożądane. Na zdjęciach „przed i po” można pokazywać, że ludzie stają się zdrowi po pokonaniu raka. Utrzymują wagę przy przewlekłej chorobie. Wyzdrowieli po zaburzeniach odżywiania lub poważnej traumie emocjonalnej. Stają się sobą po operacji korekcji płci. Użycie zdjęć do udokumentowania procesu może stać się bardzo cenne.
  4. ODNALEZIENIE SIEBIE. Bardzo polecamy by na koniec procesu, czyli na wykonanie zdjęcia”po” zrobić mały eksperyment. Fotografia może być wizualnym wyrazem ewolucji – każdej ewolucji – fizycznej lub psychologicznej, namacalnej lub abstrakcyjnej. Dlatego warto zrobić sobie sesję zdjęciową własnej przemiany, swojej wartości, kreatywność i to, kim się jest jako człowiek. Zobacz co powoduje, że wypełniasz się szczęściem, pokaż co możesz zrobić, a nie jak wyglądasz. Dla jednej osoby będzie to ukończenie Ironmana, dla innej zdobycie pierwszego pasa w Taekwondo w wieku 51 lat, jeszcze innej porzucenie kontroli i sesja na podstawie „Alicji w Krainie Czarów”. A może wiesz, że w ogóle nie chcesz robić zdjęć.  Zamiast tego, chcesz narysować swój postęp? Zachęcamy do kreatywności.
  5. OTWARTOŚĆ. Miej otwarty umysł i wiedz, że Twoje samopoczucie może ulegać zmianie. Zdarza się, że zrobisz sobie zdjęcie, a później przychodzi żal i niezadowolenie z siebie, z tego jak się wygląda. Kasujesz zdjęcie i po jakimś czasie żałujesz, że tak się stało. Dlatego spraw, aby zmiana zdania była w zgodzie z Tobą. Ważne by potraktować monitorowanie jako własną podróż zmiany stylu życia. Zaakceptuj to, co jest tu i teraz. Wyraźnie określ swoje cele. Wiedz, jakiego rodzaju zmiany chcesz dokonać.

Masz nadzieję schudnąć?

Stać się silną/ym?

Czuć się lepiej w swoim codziennym życiu?

Chcesz wyglądać zdrowo?

Wszystko to, co zostało powiedziane wyżej?

Zastanów się, w jaki sposób zdjęcia mogą (lub nie) pomóc Ci osiągnąć te cele. Sprawdź wszystkie swoje możliwości. Zrozum swoją emocjonalną reakcję na zdjęcia „przed i po”. Czy oglądanie siebie porusza przytłaczające problemy z obrazem własnego ciała? Czy robienie sobie zdjęć doprowadza do obsesji na punkcie swojego wyglądu, do tego stopnia, że cały czas sprawdzasz się w lustrze, szukając zmian? Więc może je pominąć?Czy potrafisz spojrzeć z otwartością, miłością, akceptacją i ciekawością na zdjęcia swojego ciała? Jeżeli tak, to trzymaj się tego. Robienie sobie zdjęć z postępów może być dobrym rozwiązaniem dla Ciebie.W programie JAK JESZ? są inne narzędzia, które mogą dostarczyć użytecznych danych, a zdjęcia mogą być jednymi z nich. Pracuj samodzielnie lub z trenerem, aby dowiedzieć się, w jaki sposób zdjęcia mogą być porównywane z innymi narzędziami postępu, takimi jak waga, pomiary obwodu, pomiary tkanki tłuszczowej, pomiary tętna, badania krwi i inne.

W rzeczywistości, nie trzeba być młodym, super chudym lub szczególnie dobrze zbudowanym, aby być zdrowym. Ludzie o różnych kształtach sylwetki, rozmiarach i możliwościach mogą….

…być silni i mieć dobrą wydolność sercowo-naczyniową.

…jeść zbilansowane diety, które zawierają pełnowartościowe pokarmy.

…używać świadomych zasad odżywiania.

…być radośni, pewni siebie i zdrowi.