Jak trenować ciało, umysł i duszę?

Zadanie 2.

Czujesz przytłoczenie? Zatrzymaj się. Usiądź i napij się herbaty.

Trudno się zatrzymać bez wywoływania presji na siebie samą/ego. Teraz jest na to czas. Dlatego spróbuj na początku po prostu usiąść i obserwować coś co przyciągnie Twoja uwagę (może to być cokolwiek: kwiat, zwierzak, inny człowiek, pokój, ulica itp.). Na początku pomoże Ci kubek herbaty, po prostu napij się herbaty i patrz. Nic nie rób, zatrzymaj się, bądź w tej chwili, tu i teraz, bądź spokojną/ym i zobacz, co się za chwilę stanie. Napij się herbaty.

Poczekaj, wszystko się zmieni, ponieważ to jedyna rzecz, jakiej zawsze można się spodziewać – zmiana. To prawo natury: nic nigdy nie pozostaje takie samo. Zawsze się zmienia. Dlatego zatrzymanie się, stanie się obserwatorem życia, bez przywiązywania się do własnych problemów, niepokojących myśli jest zadaniem w trudnych chwilach, trudnych czasach, jak również podczas epidemii wirusa.

Zobacz rzeczywistość taką jaką ona jest, a nie taką jaką Ty chciał/a/byś, aby była. Jak długo ten wirus będzie trwał? Oczywiście nie będzie trwał wiecznie. A jeśli będzie wieczny? To i tak my przeminiemy, więc nie musimy się przejmować 🙂 Miesiąc, dwa miesiące, trzy miesiące… kiedyś nastąpi zmiana. Po prostu poczekaj, aż będzie można coś zrobić. Wtedy będziesz naprawdę skuteczna/y. Poza wewnętrznym spokojem, jest jeszcze jedna konkretna korzyść. Kiedy dajesz sobie pozwolenie na odpoczynek i „kubek herbaty”, wówczas pojawiają się innowacyjne sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Nie robisz już czegoś z przyzwyczajenia, nie ogranicza Cię wiedza. Nie działasz w nawykowy sposób, zaczynasz dostrzegać inne możliwości.

Strach, nienawiść i panika to problemy psychiczne. Rozwiązuje się je tylko dzięki zrównoważonemu umysłowi, silniejszej umysłowości, medytacji, uwolnieniu od przeszłości i przyszłości, byciu tu i teraz. Taka postawa wymaga dużo mądrości i nauki. Trzeba trenować, jeśli chcesz, aby świat wokół nas był wspaniały.

Jak trenować? Właśnie od tego jest medytacja, która uczy, w jaki sposób trenować umysł. Jeśli chcesz mieć silne mięśnie, idziesz do klubu fitness. Jeśli chcesz mieć silny umysł, by nie poddawać się takim stanom jak strach i panika, musisz medytować. Tylko wówczas zobaczysz rzeczywistość bez swoich nawykowych reakcji umysłowych i dotrzesz do siebie, do świadomości, swojej duszy. To nie jest takie trudne.

Dlatego usiądź (z herbatą lub bez) codziennie, najlepiej rano, gdy wszyscy jeszcze śpią i obserwuj przez 10-15 min rzeczywistość dookoła siebie, nie oceniaj, tylko patrz. Kiedy poczujesz, że jest na to czas zacznij medytować. Na czym polega medytacja? To oczyszczanie umysłu.

Usiądź w wygodnej pozycji z prostym kręgosłupem, zamknij oczy i obserwuj oddech. Wdech i wydech. Obserwuj jakość swojego oddechu, czy powietrze wchodzi obiema dziurkami naraz, czy bardziej prawą, a może lewą? Obserwuj temperaturę i wilgotność powietrza. Poczuj jak powietrze dotyka skóry wewnątrz nosa. Co się wówczas dzieje? Zauważ doznania związane z oddechem: ciepło, zimno, muśnięcie, wibrację… Co się dzieje z tymi doznaniami? Pojawiają się i przemijają. To jest mądrość, której uczy nas medytacja.

Po co przywiązywać się do czegoś co i tak przeminie?  

← Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.