Dzień dużego rozmiaru

Na cześć dużego rozmiaru – duża zniżka na duży talerz obiadowy i podkładkę SPRAWDŹ!

Tylko do 6 września!

Wszystko co duże ma dzisiaj swój Dzień ! Krągłe figury, duże pośladki, puszyste  brzuchy, obfite uda – nasze ciała. Jeżeli jest nam z tym dobrze i akceptujemy taką formę siebie, to w porządku. Ale co jeżeli nie?

Decyzja o zachowaniu w ciele dużego rozmiaru wiąże się z odpowiedzią na kilka pytań. Twoja uważność na to, ile jest zrozumienia w działaniu takim, a nie innymi pomaga w wyborze: chcę żyć w dużym rozmiarze?czy chcę mieć wagę ciała adekwatną do zdrowego funkcjonowania w rzeczywiści?

Poniżej są pytania pomocnicze, które pomogą Ci zrozumieć na ile kontrolujesz rzeczywistość wewnątrz siebie, a na ile są to nawyki, kompleksy, naleciałości kulturowe, wychowanie czy wreszcie Twoje osobiste doświadczenia, dzięki którym jesteś tu gdzie jesteś.

Czy będąc  w dużym rozmiarze zostawiam siebie jaką/jakim jestem, czy podejmuję wyzwanie zmiany tej sytuacji? Sprawdź czy to Ty podejmujesz decyzje żywieniowe, czy jednak coś lub ktoś w Tobie robi to za Ciebie. Weź kartkę i ołówek i odpowiedź szczerze na poniższe pytania:

  1. Jaką kuchnie prowadzą Twoi Rodzice: Czy jest to kuchnia tłusta, słodzona cukrem z małą ilością warzyw, dużą ilością mięsa?  Czy jest to kuchnia z odpowiednimi proporcjami makroskładników (tłuszczy, węglowodanów, białka i warzyw) i z małą ilością cukru?
  2. Czy Twoi Rodzice mają nadwagę? Problemy z układem krążenia, układem ruchu, cukrzycę czy problemy z wątrobą? Czy chcesz iść tą ścieżką ?
  3. Czy Twoi Rodzice „wciskali/wciskają” w Ciebie jedzenie? Np. jedź bo nie będziesz mieć siły; zrobiłam takie dobre jedzenie, a Ty nie chcesz jeść; może byś coś zjadł, źle wyglądasz itp. Czy jesteś dzisiaj w stanie powiedzieć „nie, dziękuję”?
  4. Czy w okresie stresu, zajadasz (często byle czym) sytuację nerwową? Jak radzisz sobie z niechcianą sytuacją? Czy myślisz, że można inaczej?
  5. Czy Twoje otoczenie wyśmiewało się z Ciebie? Czy wiesz co było tego początkiem/powodem?
  6. Czy Twoi Rodzice i otoczenie NIE CHCIAŁO zwracać na Ciebie uwagi? Czy za wszelką cenę robiłaś/eś to swoim zachowaniem, np. sposobem jedzenia? A może chciałaś/eś być większa/y żeby Cię zauważono?
  7. Czy Twoim głównymi posiłkami są Fast foody? Czy wiesz skąd masz taki nawyk?
  8. Czy używasz dużo tłuszczu w gotowaniu (margaryn, olei rafinowanych, słoniny)? Czy wiesz skąd masz taki nawyk?
  9. Czy Twoimi przekąskami są chipsy i słodycze? Czy wiesz skąd masz taki nawyk smaku?
  10. Czy lubisz siedzieć lub leżeć ? Czy wolisz się ruszać, ćwiczyć, w tańcu w ruchu wypoczywać? Czy wiesz skąd masz taki nawyk w ciele?
  11. Czy Twoja lodówka jest pełna jedzenia, ponieważ uważasz, że poprawił się Twój status społeczny i inni tak to ocenią? A może chcesz się uwolnić od oceny innych? Dlaczego jest to tak ważne dla Ciebie?
  12. Czy dobrze się czujesz w dużym rozmiarze? Czy odczuwasz łatwość w poruszaniu się, siadaniu, wykonywaniu codziennych czynności? Czy do minimum ograniczasz ruch, ponieważ sprawia Ci to ból i chcesz go uniknąć?
  13. Czy masz już problemy zdrowotne związane z dużym rozmiarem? Nadciśnienie, cukrzyca itp.?
  14. Jaki jest budżet Twojego obecnego stylu życia? Czy wydajesz dużo na jedzenie, bo dużo jesz? Czy wydajesz na leki, lekarzy? Czy jakbyś tą samą kwotę wydawał/a na np. ćwiczenia, lepszej jakości jedzenie, ale w mniejszej ilości? Czy masz w sobie zgodę na taką zamianę? Co Ci przeszkadza podjąć decyzję?  

Większość odpowiedzi na „tak” popiera życie w dużym rozmiarze. A teraz najważniejsze pytanie:

Czy czujesz się wolna/y w wyborze tego jak żyjesz ? Czy to Ty decydujesz?  Czy na pewno…?

← Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.