Sposoby przygotowywania, a kaloryczność

Dowiedz się dlaczego liczenie Kalorii jest nieprecyzyjne.

Wielkim odkryciem gatunku ludzkiego było gotowanie i pieczenie, które na przestrzeni wieków spowodowały zmiany w naszej fizjologii, anatomii, psychologii i ekologii. Jedną z  poprzez skrócenie długości jelita. Taka specjalizacja w związku z rozwojem naszego mózgu pozwoliła przyswajać więcej energii (szczególnie dla pracy mózgu!), zaoszczędzić czas potrzebny na zdobywanie pokarmów i wykorzystać ten czas na działania związane z naszym rozwojem cywilizacyjnym. Gotowane jedzenie jest zazwyczaj dużo bardziej kaloryczne, a nasz organizm potrzebuje mniej czasu i energii na jego przyswojenie.

Generalnie żywność poddana przetworzeniu (gotowaniu, smażeniu, pieczeniu) najczęściej powoduje zwiększenie jej kaloryczności i przyswajalności przez organizm, szczególnie u niektórych roślin, powodując miękniecie ścian komórkowych. Etykiety najczęściej nie informują nas o tym, a to kompletnie zmienia ilość Kalorii spożytych.

Siekanie i blendowanie ma również wpływ na wzrost absorpcji, ma to szczególne znaczenie w odniesieniu do pokarmów roślinnych.

Błąd przeliczeniowy jest bardzo zróżnicowany w zależności od rodzaju pokarmu może się wahać od 10 % do ponad 50%.

ZAPRASZAMY NA KOLEJNĄ CZĘŚĆ JUŻ WKRÓTCE!

Podaj dalej!

Spodobał Ci się wpis? – udostępnij go na swoim facebooku lub instagramie.

A co Ty o tym sądzisz? Jakie przeświadczenia kształtują Twoje życie? – Proszę podziel się nimi w komentarzu

← Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.